1. Вступ
  2. Маршрут
  3. Снаряжение
  4. День 1
  5. День 2
  6. День 3
  7. День 4
  8. День 5
  9. День 6
  10. День 7
  11. День 8
  12. День 9
  13. День 10
  14. День 11
  15. День 12
  16. День 13
  17. День 14
  18. Спорядження
  19. Висновки

День 8

Переїзд в долину Ат-Баши.

Заночували майже на вершині греблі за величезним каменем, який нас захищав від північного вітру.
З намету відкривався чудовий краєвид на нічне озеро та зоряне небо. Десь після опівночі вітер змінив напрям на південний, стало дуже тепло.
Поступово вітер набирав силу, потік повітря розганявся в каньйоні над озером КельСу і зі всією потужністю піднімався по греблі вгору, саме туди де стояли наші намети. В результаті намети тріщали по швах, пригинались до землі, намагались злетіти у повітря.
Гуркіт стояв такий, що ні про який сон вже не думалось. Крім цього стало зрозуміло, що погода змінюється. Не може на Тянь-Шані, на висоті більше 3500м стояти настільки ідеальна погода, яка була в нас 7 минулих днів.

Вранці небо ще було чистим, проте поступово з півдня все навкруги стало затягуватись якоюсь хмарою чи туманом.

Сьогодні ми їдемо назад в Аксайську долину тим самим шляхом, яким приїхали сюди.

В будиночках культцентру Саракташ купуємо кумис та хліб. Від річки Кок-Кія починаємо підйом на перевал Чон-Сарибелес
Спускаємось з перевалу до річки Б Кульджабаши. І в'їжджаємо в Аксайську долину. Навкруги все затягнуто туманом.

В цей день ми мали прийняти ключове рішення - яким шляхом їхати:

• через плато Кагалячап та перевал Кубюргенти,
  • або через долину Ат-Баши, долину Нарин та вздовж ріки Бурхан.

Погода нам чітко дала зрозуміти куди рухатись далі. Вся Аксайська долина була затягнута хмарами і щільним туманом. Краєвидів - нуль, дуже висока ймовірність зміни погоди. Виходячи з того, що плато та перевал ми мали проїхати наступного дня, а при такій погоді взагалі нічого не видно, то ми прийняли рішення переїхати на північ хребет Ат-Баши через перевал Кинди (3400м), спуститись в долину Ат-Баши. Вона на кілометр нижче Аксайської долини, і мабуть там погода буде інша, а може й взагалі нормальна.

Так і поїхали.
За 9 км до перевалу Кинди нас зупинили на прикордонній заставі. Ми нарешті дістали перепустки. На самому перевалі був ще один чек пост, де ми залишили ще одну ксерокопію перепустки.

Далі швидкісний спуск в долину Ат-Баши. Нижче 3000 км з'явились кущі, повітря наповнилось ароматом полині. На душі стало дуже приємно і тепло (відчувався контраст, у порівнянні із долинами каміння та моху). На ночівлю стаємо біля річки Тюз-Ашуу. Висота 2700м. Тепло та безвітряно.